Een verzuurde blogger in 4 grafiekjes en anderhalf voornemen

Meten is weten. Vaak is het veeleer te weten komen wat je al wist of wilde weten.

blog1

Ik blog niet meer zo vaak. Ook de tweede blog die ik startte in 2012 kan het verschil niet dichtrijden. Dat wist ik al. Dat is niet wat ik wilde weten.

blog2

Ik heb al mijn blogposts van de afgelopen vijf jaar gecategoriseerd. Nauwgezet en objectief, zo ben ik dan wel. Er zijn neutrale (beschrijvende) posts, positieve (lovende of oplossingsgerichte) en negatieve (bekritiserende of problematiserende) posts, en ten slotte posts die werkelijk kant noch wal raken.

De belachelijke schrijfsels zijn doorgesluisd naar de tweede blog. De beurscrash aan positieve berichten laat zich minder vlot verklaren. In relatieve cijfers oogt het nog iets schrijnender.

blog3

Goed, mediablogs zijn van nature wat scherper dan een doorsnee reisdagboek. Maar het wordt nog erger, wanneer ik het eerder problematiserende rood en het ronduit giftige donkerrood uit elkaar trek.

blog4

Hoog tijd voor een zesde balkje met wat minder rood en wat meer groen. Wat minder “Je me fache” van Axelle Red en wat meer Raymond.

Noem het een voornemen, zo u wil.

P.S.: Oh, en goeie titels verzinnen kan ik ook nog steeds niet. Eindredactie, ’t is een kunst op zich. Noem het een quasi-voornemen.

One thought on “Een verzuurde blogger in 4 grafiekjes en anderhalf voornemen

  1. Pingback: Het voornemen van een verzuurde blogger: de balans | Maarten is benieuwd

Geef een reactie

